Oto przykład problemów w nauce dziesięcioletniego Kuby oraz propozycje udzielenia pomocy dziecku i rodzinie.
POLECAMY
Kuba jest uczniem trzeciej klasy szkoły podstawowej. W czasie lekcji często rozmawia z kolegami, nie słucha poleceń nauczyciela, ma kłopoty ze skoncentrowaniem się, szczególnie podczas lekcji wychowania fizycznego albo kiedy do klasy przychodzi ktoś na zastępstwo. Kuba zadania domowe odrabia szybko, „byle mieć z głowy”, czasem o nich zapomina. Nierzadko zdarza mu się zapomnieć o zabraniu koniecznych przyborów czy podręczników, często przerywa innym podczas klasowych dyskusji, ma też trudności z czekaniem na swoją kolej w grach czy zabawach. Nie udało mu się w wystarczającym stopniu nauczyć tabliczki mnożenia, uczenie się na pamięć jest jego słabą stroną. Bywa impulsywny, rozkojarzony, ale zdarza mu się skupić na czymś uwagę przez dłuższy czas, jeśli coś go naprawdę interesuje, tak jak książki o tematyce fantastycznej, budowanie z klocków Lego czy rysowanie ulubionych postaci z komiksów. Łatwiej również skoncentrować się mu, kiedy w jakiejś czynności towarzyszy mu spokojny, uważny dorosły, jednak w domu rzadko się to zdarza, bo rodzice Kuby mają jeszcze dwoje młodszych dzieci i często brakuje im czasu, by usiąść z synem przy lekcjach zadaniach domowych. W rodzinie powstaje również ostatnio wiele konfliktów, głównie o pieniądze, których często brakuje. Wychowawca Kuby powiedział rodzicom, że w ostatnim roku zauważył pogłębienie się problemów chłopca, martwi się o to, jak poradzi sobie w starszych kl...