Nowe zasady pozyskiwania informacji w sprawie świadczeń

Prawo pod lupą

Pierwszego lipca 2017 roku wchodzą w życie nowe przepisy, które mają na celu usprawnienie procedury obsługi świadczeń poprzez zmniejszenie biurokracji i informatyzację procedury weryfikacji danych.  

W dniu 23 marca 2017 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił ustawę o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych. Ustawa ta opublikowana została w Dzienniku Ustaw z 2017 r. pod pozycją 777. Ustawa wejdzie w życie w zasadniczej części w dniu 1 lipca 2017 r., przy czym niektóre wynikające z niej zmiany w zakresie świadczeń rodzinnych i pomocy osobom uprawnionym do alimentów zaczną obowiązywać po upływie 14 dni od dnia publikacji ww. nowelizacji w Dzienniku Ustaw. 

POLECAMY

Ustawa wprowadza zmiany mające na celu umożliwienie obywatelom załatwienia spraw z organami realizującymi świadczenia z szeroko rozumianego systemu zabezpieczenia społecznego bez konieczności wychodzenia z domu, tj. za pośrednictwem systemów teleinformatycznych. W szczególności zmiany dotyczą świadczeń rodzinnych, świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań czasopisma "Doradca w Pomocy Społecznej"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Pełen dostęp do archiwalnych numerów czasopisma w wersji elektronicznej
  • ...i wiele więcej!

Przypisy