Na szczęście istnieją obszary, które nie uległy zmianie – należy do nich dobroczynność Polaków, zwłaszcza w okresie świąt Bożego Narodzenia. W grudniu 2021 r., wyjątkowo ponurym okresie, gdy świat zmagał się jeszcze z pandemią COVID-19, Fundacja Świętego Mikołaja opublikowała wyniki badania zleconego firmie IMAS International. Dane napawały optymizmem, pomimo trwającej od roku izolacji i pogarszającej się sytuacji gospodarczej, Polacy wciąż hojnie dzielili się z potrzebującymi. Co ważne, 39% ankietowanych decydowało się pomagać innym, bo „tak nas wychowano”. Jednocześnie jest to najczęściej występujący w udzielanych odpowiedziach powód wsparcia, znacząco wyprzedzający np. chęć zmieniania świata na lepsze (22%).
POLECAMY
Przykłady akcji dobroczynnych z udziałem dzieci i młodzieży
Sposobów na zaangażowanie się w akcje dobroczynne, począwszy od najprzyjemniejszego dnia w roku – 6 grudnia aż do świąt Bożego Narodzenia, jest wiele.
- „Gwiazdka dla zwierzaka” – to lokalne akcje organizowane przez Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami albo schroniska. Celem jest zbiórka karmy, psich i kocich przysmaków, koców i kołder, a także innych rzeczy niezbędnych do funkcjonowania schronisk.
- „Rodacy Bohaterom” – to ogólnopolska akcja prowadzona przez Stowarzyszenie Odra-Niemen. Celem jest zbiórka żywności z przedłużoną datą ważności, która następnie trafia w formie tzw. „paczek pamięci” do mniejszości polskiej na Kresach Wschodnich. Oprócz paczek z żywnością Polacy dostają również kartki z życzeniami. Od wielu lat w akcję włączają się szkoły i przedszkola, dla których organizatorzy przygotowali...